Deň piaty …

Home …sweet home 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Deň štvrtý …

Predposledné raňajky alá „English breakfast“ nám poskytli silu na ťažkú vysokohorskú túru.  Ani premnoženie medveďov nás neodradilo a vybrali sme sa naprieč lesom popri potôčiku až k veľkým Studenovodským vodopádom. Cestou sme robili hluk, aby medvede vedeli že “ My, Vraňare, še takych potvoroch nebojime“ . Tak aj bolo, kedže asi v polke cesty prví z našej svorky mohli zhliadnuť medvedíka na druhom brehu. Po dohodnutom signále sme zvýšili tóninu, tempo i pot a ani nevieme ako, a už sme boli v cieli .  Pravdupovediac nám tempo nahnali aj okoloidúci a na cestu a bez mapy sa pýtajúci Poliaci. Vieme, že keď Slovák počuje v Tatrách Poľštinu, má utekať, aby nebol vo večerných správach.  Zmenili sme teda (pre istotu) trasu a nevrátili sme sa späť do Tatranskej Lesnej, ale vybehli sme malý kúsok vyššie na Hrebienok, kde sme s chuťou schrúmali obed. Staršia skupina sa potom oddelila a navštívila aj najväčší z vodopádov.  Mladšia skupina postupovala voľným tempom do Starého Smokovca.  A aby sa tí naši veľkí nestratili, značili sme im trasu 🙂 Unavení sme ešte behali za lietajúcim tanierom, pri krátení si čakania na miestne električkovlakometro.   Aj tá naša posledná večera bola fantastická-palacinkoidná. Niektorí otočili aj zo dve-tri kolá. Farba polievky bola identická s farbou pleti nás všetkých.  S plnými bruškami sme sa pustili do najťažšej aktivity každej ŠVP- BALENIE.  S bolesťami hlavy sme to napokon zvládli a hor sa na vyhodnotenie a odovzdávanie diplomov. Nik neobišiel naprázdno 🙂

20:30 nastalo ticho, všetko spalo ….viď. obrázky nižšie 🙂

Hláška dňa:  učiteľ: “ Deti dnes ideme na dlhšiu túru “  žiak: “ Jéééj aj moja mamka máááá maturu .“ 🙂

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Matematická úloha na víkend:

Mierka mapy je  1:25 000 , prešli sme (podľa mapy) cca  23 cm.  Otázka :

1.) Koľko km sme prešli?

2.) Koľko cm3 zatiaľ pretieklo Studenovodskými vodopádmi?

3. ) Môžeme cestovať zo Starého Smokovca do Tatranskej Lomnice ak máme kúpený spiatočný lístok z Tatranskej Lomnice do Tatranskej Lesnej? (Pomôcka : SS-TL=6km, TL-TLes=3km)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„keď spánok prekvapí pri čakaní na odchod“  🙂 alebo „keď ma slnko ubije “

Deň tretí …

Po rannej párkovej revolúcii sme nasadli na vláčik a hor sa do Starého Smokovca. Zistili sme, že cesta takou MHD Tatry, po novom : „električkovlakometrom“ nie je vôbec zlá.  Po prvej prestávke sme obdivovali „live“ ako si krtko vykrtkuváva krtinec.  Obdivovali sme aj púpavy, po ktorých asi po pol hodinke nezostala ani stopa ( TRAVEX je oproti našim deťom výživové hnojivo 🙂 Po ceste do Horného Smokovce sme natrafili aj na pomník neznámeho hrdinu (Juraja Blažku 🙂 .  Objavili sme čaro hier na trávnatej ploche bez PSP, I-podu a tabletov 🙂 Vyšťavení sme ešte stihli minúť všetky peniaze na rôzne dôležité veci ako „sliz“ , „sošky“ …a pod.  …. Po obede nasledoval oddych a poobedné skautské hry v prírode ako napr.: “ Bež, zbieraj, pozoruj“…. (viď. foto 🙂 K večeru sa jedna odvážna skupina vybrala po stopách Majora Zemana a navštívili Grand Hotel Praha, kde vraj bude budúca  ŠVP. :))))))  Hláška dňa :  na obede : “ To nie je kuracia noha, to je nejaká pazucha s ryžou “

Deň druhý …

Po rannej rozcvičke o 6:30 ráno sme sa po výdatných raňajkách pobrali po stopách fauny a flóry Tatier. Všetko sme skúmali z poza  bezpečnostného skla (hlavne faunu, aj keď tu „naj“ máme po nociach pod oknami). Ľavou-zadnou (ako onedlho zistíte) sme vypísali nejakú tú „postcard“ a navštívili sme aj miestne služby poštového charakteru.  Pravá šošovicová polievka a domáce buchty na pare nám dodali sily na popoludňajšiu ŠVP olympiádu a malé chemické pokusy. (Viď. obrázok gejzíru z jednej nemenovanej lepkavej tekutiny a tajnej prísady, ktorá je „fresh maker“ 🙂 No, kto by to bol povedal, že za gejzírom už nemusíme tiahnuť do neďalekých Herľan.  Náš mal snáď aj 2 metre …. Zábavné aktivity pokračovali až do neskorých večerných hodín (s prestávkami na olovrant a večeru ), kedy všetci opäť sladko pospali…. Hláška dňa  : “ Ja som to nebooool ….“

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Deň prvý …

Cesta nám pri „Simpson´s family“ ubehla rýchlejšie ako rýchlo  a ani sme sa nenazdali, a kde sa vzal, tu sa vzal, Penzión ENCIÁN pred nami stál. Zatiaľ bez medveďov 🙂  Vychutnali sme si fantastický obed a s plnými bruškami, hneď po ubytovaní, hor sa na prieskum terénu…. špagety priamo z Bologne nám „uhasili“ hlad vyvolaný náročným prieskumom a súčasne nám naštartovali bunky na vedomostnú súťaž….. 21:30 všetko voňavé sladko spalo … Hláška dňa : „Otázka: Ktorý dopravný prostriedok nepremáva po ceste ? Odpoveď: nohy.